Kedves új Tagjaink! Ha még nem tettétek meg, kérlek olvassátok el a Fórumszabályzatunk, melyből az is kiderül miért nem látjátok még a csatolmányokat :)

Kedves Tagok! Megújult a Médiatár, elérés: YouTube Médiatár, ill. a kis youtube ikon a menüsorban. Bővebb infók Itt

Kedves Fórumlakók! Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy elkészült a blog 1.0-ás verziója. Aki késztetést érez arra, hogy nagyobb lélegzetvételű bejegyzésekben ossza meg a tapasztalatait, gondolatait, tudását a többiekkel, az oldal profiljába illő külön rovatot vezessen, az tőlem kérhet jogosultságot PÜ-ben. A blogbejegyzés mellé nyílik egy téma is, ahol tovább folytatódhat az eszmecsere az adott témáról ;)

A zenész másik barátja a járműve!

Bármely téma, amely nem hangszerekkel kapcsolatos

Moderátor: Moderátorok

baobao15
Kiemelt tag
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 2
Hozzászólások: 60
Csatlakozott: 2015.11.04. 22:57
Hangszer: Yamaha
Tartózkodási hely: Körmend
Adott köszönetek: : 41 alkalommal
Kapott köszönetek: : 96 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48552Hozzászólás baobao15
2017.02.03. 08:07

Sajnos nehéz dolgok ezek.Nekem muszáj diesel mert napi 100km.
A véleményem az hogy dieselt csak szalonba lenne érdemes megvenni és akkor mindenki tudja mennyi az annyi.
A 2.5-ös motorok sajnos nem a legjobban sikerűltek,a váltója sem.Lehetne sokat beszélni erről pl a 2.0pdtdi se jó.
Audi Wv Bmw szép autó luxus stb de nem megbízható kategória.Szerintem ha diesel akkor a francia,olasz,japán motorok nagyon jók.A honda nálam nagyon kiemelt!!!!
Opel c corsa 1,2-es láncos motoros kocsim volt.720.000ft-ért vettem de 700.000et rá is vágtam.
4 vezérlés,olajpumpa,kormánymű és had ne mondjam tovább.
220.000ft-ért tudtam eladni :lol: Most a diesel eddig adja amit kell.
Ha vennék akkor megint ford vagy hondát vennék.



Avatar
Apelláta
Adminisztrátor
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 10
Hozzászólások: 2420
Csatlakozott: 2011.11.27. 02:15
Hangszer: Korg Pa80 / Pa3X
Tartózkodási hely: Kom.-Eszt. Megye: Oroszlány
Adott köszönetek: : 4562 alkalommal
Kapott köszönetek: : 2489 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48553Hozzászólás Apelláta
2017.02.03. 09:14

Automata váltós autót csak újban érdemes bevállalni, ha tudod, hogy 8-10 éves koránál tovább nem marad nálad. Engem mindennemű autószalonos, autó alkatrészes és autószerelő ismerőseim határozottan lebeszéltek róla. 10 év után nagy eséllyel hallnak meg. Egy-két kollégám is megjárta már. Ráadásul ezt már egyre többen tudják, ezért tízéves korban, meg e fölött már nehezen eladhatók is az automatások.


Üdv.: Apelláta

Avatar
Zongorista28
Moderátor
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 1
Hozzászólások: 428
Csatlakozott: 2012.09.13. 21:58
Hangszer: Yamaha DGX-620, Yamaha PSR-S970, Roland E-5
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszönetek: : 494 alkalommal
Kapott köszönetek: : 707 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48554Hozzászólás Zongorista28
2017.02.03. 09:22

Nekem egy 25 éves Volvo 460 van. Annyi pénzt kellene rá költeni, hogy nem is merek utána számolni, de megy. Teszi a dolgát, a-ból b-be mindig elvisz!


A rögtönzés világa: A Jazz

Oscar Peterson,a Zongoristák mértékegysége

Avatar
forissandor
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 9
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2013.10.26. 11:21
Hangszer: ?
Tartózkodási hely: BAZ megye
Adott köszönetek: : 266 alkalommal
Kapott köszönetek: : 1565 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48578Hozzászólás forissandor
2017.02.03. 15:37

Nekem sosem volt automata autóm, de még lesz. De az a hozzáállás, hogy nem szabad megvenni mert bajok lesznek vele az igaz, de nem kell tőle félni. Ugyanis egy modern dízel autó kuplungozása kéttömegűvel 350.000, egy automata váltós autó váltófelújítása 250.000. Ja, nincs benne kuplung :-)



Avatar
Apelláta
Adminisztrátor
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 10
Hozzászólások: 2420
Csatlakozott: 2011.11.27. 02:15
Hangszer: Korg Pa80 / Pa3X
Tartózkodási hely: Kom.-Eszt. Megye: Oroszlány
Adott köszönetek: : 4562 alkalommal
Kapott köszönetek: : 2489 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48585Hozzászólás Apelláta
2017.02.03. 16:20

forissandor írta:Nekem sosem volt automata autóm, de még lesz. De az a hozzáállás, hogy nem szabad megvenni mert bajok lesznek vele az igaz, de nem kell tőle félni. Ugyanis egy modern dízel autó kuplungozása kéttömegűvel 350.000, egy automata váltós autó váltófelújítása 250.000. Ja, nincs benne kuplung :-)
...egy benzines kézi váltós meg 0 Ft. :)


Üdv.: Apelláta

Avatar
forissandor
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 9
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2013.10.26. 11:21
Hangszer: ?
Tartózkodási hely: BAZ megye
Adott köszönetek: : 266 alkalommal
Kapott köszönetek: : 1565 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48586Hozzászólás forissandor
2017.02.03. 16:27

Api, mondok neked fejből 10 benzines, kéziváltós autót, amiben van kettőstömegű lendkerék és a tulaja valószínűleg nem is tud róla!
Pl A Ford összes 2.0 benzines motorja, ami 2002 utáni
A Ford összes 2.3 benzines motorja 2001 től
( ezt a motort kapták a Sharanok és Alhambrák is, meg a 6-os Mazdák, Tribute-k)
A Mazda 2.0 és 2.3 benzines motorja
Saab turbós benzines motorok
Azt hiszem a Volvo 2.4-es benzinmotorjai
VW konszern 2.5 benzines motorja( nem mind)
Ezek ára (csak a lendkeréké) pénz. Plusz tárcsa, szerkezet, kinyomócsapány és a munkadíj.
stb,stb,stb
Amúgy egy nem lendkerekes benzines autó kuplungja kb 160-220 ezer kilométert bír ki, a cseréje munkadíjjal együtt meghaladja bőven a 100.000 ft-ot.

Sok autónál kínálnak kéttömegű átalakító szettet egytömegűre. Aki hármasnál jobb volt fizikából, ne tegye az autójába.



Avatar
Apelláta
Adminisztrátor
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 10
Hozzászólások: 2420
Csatlakozott: 2011.11.27. 02:15
Hangszer: Korg Pa80 / Pa3X
Tartózkodási hely: Kom.-Eszt. Megye: Oroszlány
Adott köszönetek: : 4562 alkalommal
Kapott köszönetek: : 2489 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48589Hozzászólás Apelláta
2017.02.03. 16:47

Ezt elhiszem Sanyi, te ebben nagyobb spíler vagy mint én, de amiket felsoroltál mind 2 liter és afölötti autók. Nálam ezek szintén meg sem fordulnak mint lehetőség. Ekkora motornál már megérheti a dízel, mert a benzines megeszi fogyasztásban azt, amit a dízel meg alkatrészben.


Üdv.: Apelláta

Avatar
Bubamara
Adminisztrátor
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 4
Hozzászólások: 2267
Csatlakozott: 2012.05.24. 21:05
Hangszer: Kurz Forte, Roland VR760, Ketron SD1 plus, SD40
Tartózkodási hely: Magyarország, Borsod-Abaúj-Zemplén Megye
Adott köszönetek: : 4415 alkalommal
Kapott köszönetek: : 3446 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48592Hozzászólás Bubamara
2017.02.03. 17:27

forissandor írta:A
Sok autónál kínálnak kéttömegű átalakító szettet egytömegűre. Aki hármasnál jobb volt fizikából, ne tegye az autójába.
Eszméletlen forma vagy Sanyi. :) Leesek a székről. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Buba

Avatar
forissandor
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 9
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2013.10.26. 11:21
Hangszer: ?
Tartózkodási hely: BAZ megye
Adott köszönetek: : 266 alkalommal
Kapott köszönetek: : 1565 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48623Hozzászólás forissandor
2017.02.04. 10:32

Annyira vagyok autószerelő, mint zenész.
:-)
A nagy benzinmotoroknál is van érdekesség ám! Nézzetek utána pl a Totalcar népitéletben, hogy (bizonyos ésszerű határok között) érdemesebb nagyobb benzines autókat venni, mint kisebbeket. Kiindulási alapként példának okáért egy Ford Focust fogyasztásban gazdaságosabb egy 2.0 benzines motorral üzemeltetni, mint az 1.4-el. Hosszabb váltóáttétel, nagyobb teljesítmény kisebb fordulaton...
Van egy 1500 kilós, állandó összkerekes, diffizáras terepjáróm amiben egy 147 lóerős 2.0 benzinmotor van. Megvettem, mentem vele pár 100 kilométert és elgázosítottam. Hozzáteszem, a gáz nincs lepapírozva.... :-( De az optimalizálás után kereken 10 litert eszik gázból gyakorlatilag mindegy, milyen üzemmódban. 130.000 forintba került a játék (ha levizsgáztatnám vele akkor duplája), cserébe 10 litert fogyaszt a 197 forintos gázból. Ja, mint lelkes környezetvédő sajnos a katalizátort ki kellett belőle vágnom, ugyanis az autó Lambda szondája nem volt felkészülve a gázra és először kb 80km/h volt a végsebessége. A katalizátor kivétele után helyreállt a rend és elvittem kíváncsiságból egyik jó barátomhoz, aki műszaki vizsgabiztos és rátettük károsanyag kibocsátást mérni.... Gázzal (katalizátor nélkül) jobb a károsanyag kibocsátásom, mint a gyári benzinnel. Na jó, ez egy zenész fórum, úgyhogy a végső konklúzió:

"Van egy kurva nagy autóm, amivel nagy hóba is el tudok menni bárhová olcsón úgy, hogy a verebek csapatokban szállnak a kipufogóm körül versengve a friss levegőért"... :cry2:



Avatar
forissandor
VIP
Blogbejegyzések: 0
Hozzászólások a témában: 9
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2013.10.26. 11:21
Hangszer: ?
Tartózkodási hely: BAZ megye
Adott köszönetek: : 266 alkalommal
Kapott köszönetek: : 1565 alkalommal

Re: A zenész másik barátja a járműve!

Hozzászólás: # 48631Hozzászólás forissandor
2017.02.04. 13:10

Van gyári LPG, de ritka, mint a fehér holló.
CNG-t adnak ki gyárilag, de Magyarországon biztos nem éri meg a CNG kút kiépítése, mert van belőle összesen 4 db. Amúgy ha valaki olcsón akar autózni, akkor a leggazdaságosabb megoldás(gyakorlatilag 0 % veszéllyel) a gázos autó használata, és egyik ismerősöm kereszttestvérének unokahúgának a férjének az ismerőse a tévében már látott olyat, hogy bizony a CNG-s autót lehet otthon tankolni a 120ft-os köbméterenkénti lakossági földgázzal. Kell hozzá egy kis okosság: búvár ismerős. Ugyanis a búárpalackok levegősűrítőjével cseppfolyósított földgáz gyakorlatilag a CNG és még mielőtt valaki azt mondaná felrobban az egész cirkusz megsúgom, annyi veszélye van a dolognak, mint egy konvektort használni. Kell hozzá egy gázszerelő haver meg bátorság, ugyanis a törvény bünteti, nem is kicsit. Ezért én még sosem láttam ilyet, mert messzemenőkig törvénytisztelő állampolgár vagyok. Ja, a literenkénti ár így bőven bőven 100 forint alatt lesz. És a viccet félretéve ennél környezettudatosabb és gazdaságosabb autózást nem lehet elképzelni, csak valamiért ez itthon nem érdek. Ahogyan az alkohol alapú E85 is gyakorlatilag megbukott. Brazíliában csak alkohollal mennek az autók, kőolajalapú üzemanyagok felhasználása gyakorlatilag nulla.
Azzal meg még kevesebben vannak tisztában, hogy dízel autókat is lehet gázosítani!!!
Hajrá LPG/CNG!!!



Új hozzászólás