Oldal: 1 / 1

A dúr skála fokaira épített négyeshangzatok

Elküldve: 2019.07.27. 08:11
Szerző: ---Qgli---
A dúr skála fokaira épített négyeshangzatok
Szerző: ---Qgli---

A dúr skála fokaira épített négyeshangzatok Ezeknek a tanulmányozása több szempontból fontos: 1, a dalok...
Tovább olvasom...

Re: A dúr skála fokaira épített négyeshangzatok

Elküldve: 2019.07.27. 12:15
Szerző: ---Qgli---
powersparc írta:
2019.07.27. 09:41
egy adott hangnemben írt dalt áttranszponálni mondjuk egy sok keresztes vagy bés másik hangnembe már azért elég sok mindent megkíván előtte. (pl. fejből tudni minimum 5#, 5b-ig a skálákat hangilag + gyakorlatban is játszani
Ezt ( a skálatannál ) leírtam, hogy a skálák tökéletes ismerete és játéka nélkül nehéz boldogulni.
powersparc írta:
2019.07.27. 09:41
melyik hangra pontosan melyik 4-es épül más-más hangnemekben
Ennek ez volt a lényege! I. fokra minden dúr hangnemben mindig maj7-es fog épülni! V. fokra meg mindig 7-es akkord épül! Teljesen mindegy, hogy milyen hangnemben vagyunk, I. fokon maj7 II. fokon m7 stb. épül! Ez a legfontosabb benne!

Ha valaki ismeri tökéletesen a hangnemeket, akkor ezt az egyszerű nótát tökéletesen le tudja transzponálni bármelyik hangnembe, ebben biztos vagyok, mert nekem a 11-12 éves 4 éve szintiző gyerekek 3# - 3b-ig megoldják, sőt nemcsak az I-V-I-es zárlatot, hanem még a II-V-I-es zárlatokat is és még mollban is!

Re: A dúr skála fokaira épített négyeshangzatok

Elküldve: 2019.09.02. 07:44
Szerző: semidim
Értem is, meg nem is. Azt igen, hogy az akkordok tanulmányozása és megértése az nagyon fontos. Azt pedig nem, hogy ezen négyeshangzatok ismerete mennyiben könnyítené meg a transzponálást?

Re: A dúr skála fokaira épített négyeshangzatok

Elküldve: 2019.09.05. 20:13
Szerző: Gyuley
Srácok.

Van aki hallja, van aki tanulja, de aki nem hallja, az mindig hátrányban lesz azzal szemben aki hallja.

Re: A dúr skála fokaira épített négyeshangzatok

Elküldve: 2019.09.09. 04:18
Szerző: ---Qgli---
Amiket Berci mond, azok tökéletesen így vannak. Egyébként egy nagyon ügyes basszusgitárosról van szó a személyében. Nekem egy kicsit zavaró, hogy elég sok helyen a moll7-es harmóniát M7-nek jelöli, pedig az M7 jelölés major7-est jelent és sok kottában is így van jelölve.
Amiket mond azokat rengeteget kellene gyakorolni és akkor nem lenne gond az improvizációval szinte senkinek. Erről szól a vendéglátós improvizáció.