|
Kedves új Tagjaink! Ha még nem tettétek meg, kérlek olvassátok el a Fórumszabályzatunk, melyből az is kiderül miért nem látjátok még a csatolmányokat Kedves Tagok! Megújult a Médiatár, elérés: YouTube Médiatár, ill. a kis youtube ikon a menüsorban. Bővebb infók Itt Kedves Fórumlakók! Örömmel tájékoztatlak benneteket, hogy elkészült a blog 1.0-ás verziója. Aki késztetést érez arra, hogy nagyobb lélegzetvételű bejegyzésekben ossza meg a tapasztalatait, gondolatait, tudását a többiekkel, az oldal profiljába illő külön rovatot vezessen, az tőlem kérhet jogosultságot PÜ-ben. A blogbejegyzés mellé nyílik egy téma is, ahol tovább folytatódhat az eszmecsere az adott témáról |
Pa 600
Moderátor: Moderátorok
- galambjozsef
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 9
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2012.03.16. 18:06
- Hangszer: KORG Pa5X 61 és KORG Pa4X 61 (MUP v4.1)
- Tartózkodási hely: Kiskunlacháza
- Adott köszönetek: : 453 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1113 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Pa 600
Leginkább arra van szüksége ennek az értéknek, ha egy adott style-n belül egy adott csatornán nem mindig ugyanaz a hangszín szól, és nem mindig kell ugyanaz a hangerő.
Pl, az intróknál és Endingeknél kell egy brass, de az összes többi résznél mondjuk egy harmónika, ami halkan kísér. Mindegyik elementbe ugyanugy tudod a hangerőt is állítani (itt uyebár VELOCITY-nek nevezték el) mint a hangszineket.
Pl, az intróknál és Endingeknél kell egy brass, de az összes többi résznél mondjuk egy harmónika, ami halkan kísér. Mindegyik elementbe ugyanugy tudod a hangerőt is állítani (itt uyebár VELOCITY-nek nevezték el) mint a hangszineket.
- ---Qgli---
- VIP
- Blogbejegyzések: 14
- Hozzászólások a témában: 25
- Hozzászólások: 3020
- Csatlakozott: 2011.12.12. 08:23
- Hangszer: -
- Adott köszönetek: : 969 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2453 alkalommal
Re: Pa 600
Erre a Breath controller lenne hivatott nem?almatom írta:Az expression arra lenne hivatott, hogy az adott hangszernél (például szaxofon) a hangerő változásnál, magát a hang karakterisztikáját is megváltoztassa. T
- ---Qgli---
- VIP
- Blogbejegyzések: 14
- Hozzászólások a témában: 25
- Hozzászólások: 3020
- Csatlakozott: 2011.12.12. 08:23
- Hangszer: -
- Adott köszönetek: : 969 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2453 alkalommal
Re: Pa 600
Én a fúvósok dinamikai váltásait ( főleg a sforzato-kat ) mindig a 11-es ( expression ) controllal csinálom, mert a breath controller nem minden fúvóshangszínnél működik. Egyébként olyan nagy különbség nincs az expression és a breath controller között.
- Apelláta
- Adminisztrátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 40
- Hozzászólások: 2424
- Csatlakozott: 2011.11.27. 02:15
- Hangszer: Korg Pa3X
- Tartózkodási hely: Kom.-Eszt. Megye: Oroszlány
- Adott köszönetek: : 4583 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2496 alkalommal
Re: Pa 600
Ezt értem, de erre van a csatornánkénti és variácionkénti volume. Minek még expressiont is belekeverni ebbe?galambjozsef írta:Leginkább arra van szüksége ennek az értéknek, ha egy adott style-n belül egy adott csatornán nem mindig ugyanaz a hangszín szól, és nem mindig kell ugyanaz a hangerő.
Értem én a stílusszerkesztőben a hatását, csak a logikáját nem, hogy miért kell újabb fogalommal bonyolítani.
Üdv.: Apelláta
- Apelláta
- Adminisztrátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 40
- Hozzászólások: 2424
- Csatlakozott: 2011.11.27. 02:15
- Hangszer: Korg Pa3X
- Tartózkodási hely: Kom.-Eszt. Megye: Oroszlány
- Adott köszönetek: : 4583 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2496 alkalommal
Re: Pa 600
Ha ezt jelenti, akkor logikusan van értelme.almatom írta:Az expression arra lenne hivatott, hogy az adott hangszernél (például szaxofon) a hangerő változásnál, magát a hang karakterisztikáját is megváltoztassa. Teljesen más tónussal szól egy halkan megfújt szaxofon, mint egy teli, tök erőből megfújt cső.
Anno pont evégett vettem fel ezt a kis szösszenetet, hogy éreztessem az expression eltérő lényegét a volume-tôl:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/428 ... ession.mp3
Itt minden hangerő növekedést az expression-nel (pedállal) csináltam.
Úgy is mondhatni, hogy a diszkrét értékeket tartalmazó velocity folytonosítása.
Persze ez nem minden hangszín velocity rétegei esetében állja meg a helyét.
Ezért állok értetlenül, és nem látom én értelmét ennek a plusz fogalom bevezetésének ebben a formában. Minek bonyolítsuk két ugyan olyan hatás alkalmazását két néven is egyszerre.almatom írta:Az expression és a volume értékek szorzata adja meg a végső hangerőt. (ehhez még persze szerepet játszik a megütött hang dinamikai értéke is)
Az expression elvileg egy "kifejezési" hangerőforma lenne a szinti hangszínein, de mivel a szintik ilyen szinten sík hülyék, ezért gyakorlatilag csak hangerő növekedést illetve csökkenést tudsz elérni az expression-nel. (011-es kontrol)
Üdv.: Apelláta
- Apelláta
- Adminisztrátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 40
- Hozzászólások: 2424
- Csatlakozott: 2011.11.27. 02:15
- Hangszer: Korg Pa3X
- Tartózkodási hely: Kom.-Eszt. Megye: Oroszlány
- Adott köszönetek: : 4583 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2496 alkalommal
Re: Pa 600
Ezek alapján akkor ez egy dedikálható változó, vagy szabályzó paraméter?powersparc írta: Ezt múltkorában veséztem ki egy haveromnak, ue. cipőben járva. Már halványodnak az emlékeim, de a lényeg, hogy a volume csak hangerőt állíthat, még az expression az szűrést, effektet stb. bármit. Mi mondjuk az exp. pedálok kapcsán fejtegettük a dolgokat, de talán pont a Korg Pa-k leírásában olvastam vhol. csok most fejből nem tudom becitálni, hogy pl. egy volume paraméternél ha az van kiosztva, az mindent befolyásol. A Korgok speciális Combi hangszíneinél meg lehet olyat csinálni pl. hogy egy zongora+string layernél, ha a string sávjára expression funkciót állítunk be a pedálhoz, a zongorát békén hagyva lehet dinamikázni pedállal a vonósokon. A szekvenceres témákban persze lehet hogy azért szerepel volume is meg exp. is, mert vettek minden kontroller mozgást stb. nem tudom, csak tippelek. Szóval a lényeg hogy még a volume csak hangerőt állít a #CC07-en, addig az expressionra akár pl. az effektek alatti arány, moduláció és egyéb paraméterek is kioszthatók. Vagy pl. ha csak volumet alkalmazunk, az fizikálisan csak a VCA (feszültség kontrollált erősítő) szintézis blokkot éri el, még egy expr. ezzel együtt a filter paramétereire is hathat párhuzamosan és mondjuk egy rézfúvós hangszer vagy rezonáns szinti hang imitálása esetén az erősebb dinamikákra illő, nyitottabb szűrő állást fog elérni, amivel ércesebb hangzást kapunk a lágyabb puha dinamikákhoz képest. Gyakorlatilag erre volt ez kitalálva legelőször is logikusan a midi megszületésekor. Az hogy ma már a mindentudó instrumentumokban milyen egyéb extra csalafintaságokra lehet még alkalmazni ezt mint vezérlés, az tényleg csak a képzelet határa dönti el.
Üdv.: Apelláta
- Apelláta
- Adminisztrátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 40
- Hozzászólások: 2424
- Csatlakozott: 2011.11.27. 02:15
- Hangszer: Korg Pa3X
- Tartózkodási hely: Kom.-Eszt. Megye: Oroszlány
- Adott köszönetek: : 4583 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2496 alkalommal
Re: Pa 600
De te írtad Tomi, hogy a buta szintik esetében nincs jelentősége. Esetleg szoft szintik esetében? Gondolom a csatolt felvételed nem egy vas hangkészletét vezérelve készült, mert abban jól hallható a hangerőn túli karakter változások is.almatom írta: Én mindkét kontrollert, volume és az expression-t is szervesen beépítem a zenéimbe. Minden file-om elején ott figyel mindkét esemény, illetve ha a sávon belül hangerôzök mondjuk egy fúvóssal vagy strings-szel, akkor minden esetben a 011-es expressiont alkalmazom.
Üdv.: Apelláta
- galambjozsef
- VIP
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 9
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2012.03.16. 18:06
- Hangszer: KORG Pa5X 61 és KORG Pa4X 61 (MUP v4.1)
- Tartózkodási hely: Kiskunlacháza
- Adott köszönetek: : 453 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 1113 alkalommal
- Kapcsolat:
Re: Pa 600
Nem minden esetben.Apelláta írta:Ezt értem, de erre van a csatornánkénti és variácionkénti volume. Minek még expressiont is belekeverni ebbe?galambjozsef írta:Leginkább arra van szüksége ennek az értéknek, ha egy adott style-n belül egy adott csatornán nem mindig ugyanaz a hangszín szól, és nem mindig kell ugyanaz a hangerő.![]()
Értem én a stílusszerkesztőben a hatását, csak a logikáját nem, hogy miért kell újabb fogalommal bonyolítani.
Példaként:
Mondjuk VAR1-nél az ACC1 csatornán a VOLUME 95, felette az EXPESSION 120
Ha a VOLUME értéket állítod át más értékre, az nem csak a VAR1-nél fog változni, hanem az összes többi elementnél is.
Ha az EXPRESSION értéket változtatod más értékre, az csak azon az elementen lesz más hangerőn, a többin ugyanaz marad (szóval minden elementnél más-más hangerő értéket tudsz beállítani)
Hogy miért lett EXPRESSION a neve, a fene tudja
- Apelláta
- Adminisztrátor
- Blogbejegyzések: 0
- Hozzászólások a témában: 40
- Hozzászólások: 2424
- Csatlakozott: 2011.11.27. 02:15
- Hangszer: Korg Pa3X
- Tartózkodási hely: Kom.-Eszt. Megye: Oroszlány
- Adott köszönetek: : 4583 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2496 alkalommal
Re: Pa 600
Na ez az amit én sem értek, mert Tomi írása alapján is az expression fogalma nem egy sima hangerő, márpedig itt akként funkcionál. Eddig is értettem a stílusszerkesztőn belüli hatását (variációkénti sávok hangerőzése), csak a ráhúzott nevet nem. De úgy néz ki, hogy akkor nem alaptalan az értetlenségem.galambjozsef írta:....Hogy miért lett EXPRESSION a neve, a fene tudja
De legalább a valós jelentését már tudom.
Üdv.: Apelláta
- ---Qgli---
- VIP
- Blogbejegyzések: 14
- Hozzászólások a témában: 25
- Hozzászólások: 3020
- Csatlakozott: 2011.12.12. 08:23
- Hangszer: -
- Adott köszönetek: : 969 alkalommal
- Kapott köszönetek: : 2453 alkalommal
Re: Pa 600
Ez a sforzato a Reasonnél volt nagyon jól megoldva. Volt minden réfúvós hangszínnél kifejezetten sforzato hangszín. Amilyen hosszúra hagytam a hangot, úgy hozta a sforzato-t is. Az nagyon fajin volt.